Nová a moderní podoba portálu eLogistika.info

Mubea opět investuje v Prostějově
9.1.2015
Fabia Combi půjde do prodeje na konci ledna
12.1.2015

Logistický zpravodajský portál eLogistika je neustále vylepšován a rozvíjen a tudíž přirozeně roste i zájem a čtenářská obec. Portál chce udržet zájem čtenářů i partnerů i nadále a dostát přídavku „největší“. Proto se můžete těšit na ještě více aktuálních a zajímavých zpráv z logistického světa. Cílem je, aby si každý našel právě ty informace z dopravy a logistiky, které ho zajímají a které nikde jinde nezíská.

Co se za uplynulý rok událo a co nás čeká, jsme se zeptali zakladatele portálu eLogistika.info Michala Drhy.

Michal Drha

Michal Drha, jednatel logistického portálu elogistika.info

Naši pravidelní čtenáři jistě eLogistiku.info dobře znají. Můžete nám přesto představit portál pro ty, kteří chtějí o eLogistice.info vědět více?

V září letošního roku jsme oslavili dva roky od spuštění logistického zpravodajského portálu. Za poměrně krátký čas jsme se stali největším a nejčtenějším zpravodajským portálem věnující se logistickému oboru. Čísla i nadále každý měsíc rostou. Víme, že se čísla musí někde zastavit, ale nevíme, kdy to nastane. Proto svou prací a neustálými inovacemi usilujeme o to, aby růst trval, co nejdéle.

Za portálem stojí společnost Mepatek sídlící na severu Čech, v Teplicích. Společnost, která letos oslavila 20. výročí působení na českém trhu, věří, že portál eLogistika.info zaplnil prázdné místo v logistickém online zpravodajství a přispívá k větší informovanosti v oboru.

Co se na portálu během minulého roku změnilo?

Celý rok jsme se věnovali posílení redakční činnosti. Začalo to obměnou týmu redakce a jeho posílením. V současné době jsou v týmu tři mladé ženy se skvělým tahem na branku.

Pokračovali jsme v zintenzivnění autorského psaní zpráv a článků z různých oblastí logistiky, které na portálu patří k nejčtenějším. A rozšířili jsme rubriky a další oblasti zpravodajství, které portál nepokrýval.

V neposlední řadě jsme nastartovali proces hledání a zapojení externích redaktorů a přispěvatelů. Ti začali poskytovat autorské články s vysokou odbornou hodnotou z různých oblastí, například evropská legislativa, značení zboží, obalové materiály a silniční přeprava. K dokončení a doplnění celé struktury k naší spokojenosti dojde během prvního kvartálu následujícího roku.

Jaká je tedy obsahová struktura portálu?

Zpravodajská část portálu se zaměřuje na zveřejňování zpráv z Logistiky, Dopravy a přepravy. Samostatná rubrika je věnována také Technologiím a technice v logistice. Staronová oblast našeho zájmu je rubrika Obaly a balící technologie a v neposlední řadě i Sklady, logistické parky a development.

Profesní část portálu se nadále věnuje rozhovorům s logistickými osobnostmi, případovým studiím a legislativě.

Třetí část je pak naplněna důležitými informacemi o logistických akcích. A v adresáři lze najít ty nejdůležitější firmy z oboru v přehledně zvolených kategoriích.

Co Vás v letošním roce na portále překvapilo?

Překvapil mě projekt, kterému jsme nejprve věnovali jen okrajovou pozornost a byl pro nás pouze doplňkem našeho Facebook profilu, který se nám proměnil ve velice čtenou a zajímavou část portálu. Jedná se o jednoduché otázky z logistiky formou průzkumu u našich čtenářů. Překvapila nás vysoká účast v průzkumech i čtenost výsledného shrnutí, ke kterému je doplněn komentář od některého z odborníků z dané oblasti.

Je něco, co se příliš nepovedlo a chtěli byste to napravit?

Neřekl bych přímo nepovedlo, ale byli jsme nuceni některé záležitosti a hlavně technický rozvoj portálu odložit až na druhou polovinu roku. Bylo potřeba si v klidu sednout, vše důkladně promyslet a živelnosti rozvoje portálu dát jasný řád. A s výsledkem jsme spokojeni. Na Nový rok spustíme zcela novu a moderní podobu portálu eLogistika.info. Do nového zpravodajského portálu jsme promítli vše, co jsme chtěli vylepšit během roku. Jsme o několik kroků před konkurencí a jsme na to patřičně hrdí.

Co vše bude na portále eLogistika.info nového? Na co se můžeme těšit?

Na první pohled Nový portál zaujme změnou loga, barevností a designu. Jednoduchý a moderní „plochý“ design, který se přizpůsobí zařízení, na kterém si jej čtenář právě prohlíží. Takže stránky vypadají jinak na chytrém telefonu, tabletu či počítači. Vždy lehce čitelné a přehledné.

Na pohled druhý naši čtenáři zjistí, že se hodně změnilo například i v rozložení a velikosti reklamních ploch. Dále je úplně nový a obsáhlejší Adresář logistických firem. A nejen logistiky jistě potěší interaktivní a souhrnný Kalendář logistických akcí. Ať už se jedná o veletrhy, konference či workshopy, vše je přehledné a na jednom místě. Navíc s možností exportování dat do svého kalendáře.

Úplně všechny novinky postupně a detailně představíme našim čtenářům a partnerům během prvních měsíců roku 2015.

Kam portál bude nadále směřovat?

Nechci moc předbíhat, ale myslím, že nevadí, když prozradím to nejdůležitější. Chceme maximálně zapojit čtenáře do dění na portálu a naplnit očekávání, že portál je interaktivní platformou pro profesní i laické výměny názorů a informací.

Takže v průběhu následujícího roku spustíme pilotní projekt komunitní části portálu. V této části budou moci naši čtenáři diskutovat s odborníky i mezi sebou nad různými tématy ze širokého logistického oboru.

Jaké výhody mají online média jako je eLogistika.info oproti tištěným periodikům? A jaké je jejich budoucnost?

Výhod je hned několik. Tou asi největší výhodou je možnost okamžité reakce na vývoj událostí. Čtenáři vyžadují aktuální a stručné zprávy, které jim zajistí každodenní přehled. Lidé prostě dávají přednost krátkým a rychlým online zprávám před dlouhými, hutnými a kreativními články v tištěném periodiku. A neméně důležitou výhodou je také možnost šíření online zpráv přes sociální sítě.

Co se týče věcí budoucích, tak si myslím, že nejde o to, zda, ale kdy dojde k úplnému úpadku tištěných zpravodajských médií. Dominantní praxí uživatelů médií je totiž najít si informace při brouzdání internetem či přečíst si zprávy na chytrém telefonu při přejíždění mezi zastávkami MHD.

Tohle vše se však týká především zpravodajských deníků. U magazínů či vysoce odborných médií tento trend není zdaleka takový.