Efektivní optimalizace procesu s Vocollect Voice

Škoda JS chce získat zakázku v Británii
9.12.2013
Z nuly na současných 15 sekvenčních pracovišť
10.12.2013

Mnoho podniků se dnes společně se zajišťováním perfektních služeb zákazníkům potýká s• výrazným tlakem na snižování provozních nákladu a• zvyšování efektivity svých pracovníků. Hlasové technologie se staly katalyzátorem, jak docílit vyšších obchodních výsledků pomocí zásadních změn v• procesním uspořádání distribučního centra a• řízení lidské práce.

Při hlasových procesech je pracovník distribučního centra navigován pomocí mluvených příkazů určujících skladové pozice nebo množství. Veškeré informace pocházejí z Warehouse Management Systemu (WMS). Potvrzení všech akcí zároveň také zajišťují hlasové příkazy. Informace z WMS jsou převedeny do mluvené řeči, a tím provádí operátora přes všechny řádky objednávky, kde mu je zároveň sděleno umístění položky a požadované množství. Operátor akce zpětně potvrzuje, buď vyslovením čísla pozice, nebo zkráceným kontrolním číslem. Následně odebrané množství potvrdí. Hlasový systém a operátor společně komunikují, dokud není celá objednávka vychystána. Zásadním přínosem je tak přesnost, neboť operátor se soustřeďuje pouze na prováděnou práci, aniž by musel kontrolovat displej mobilního terminálu. Zároveň dosahuje vyšší produktivity, protože má obě ruce volné k manipulaci se zbožím. Ve svém důsledku je tak hlasové řešení tím nejproduktivnějším pro distribuční centra s vysokým obratem.

Realizace hlasového rozhraní na WMS

Hlasový proces je nutné navrhovat tak, aby již od začátku počítal s touto technologií. Procesní znalost je extrémně důležitá ktomu, aby mohlo být dosaženo nejlepších výsledku a přínosu. Pouhé nasazení hlasové navigace na existující proces obvykle vede ke snížení spokojenosti pracovníku, a investice tak zcela promarní svoji příležitost. Velmi důležitou součástí implementace je realizace hlasového rozhraní na WMS. Hlasové řešení, které zahrnuje jak SW, umožnující hlasové navádění, tak HW, který operátoři používají pro přímou interakci se systémem, musí být integrované s WMS, aby mohlo dostávat informace o objednávkách a zpětně provádět potvrzení akcí a aktualizovat skladové informace. Pro minimalizaci nákladu na zákaznické řešení je nutné, aby hlasové řešení nabízelo platformě nezávislý způsob integrace na různé druhy WMS. V některých případech se jedná o přímé rozhraní poskytující veškerá data online. V dalších případech se muže jednat o dávkové zpracování fronty práce. Možné je také použití middleware software, kdy není možné jakkoliv upravit ani jednu ze stran (WMS, hlasové řešení). Na základe požadavku zákazníka jsou nastaveny hlasové aplikace, a to bud pro každý proces jednotlivě, nebo jako tzv. tenký klient, který umožňuje maximální flexibilitu a řízení procesu nechává zcela v režii WMS. Aplikace má na starosti především syntézu a rozpoznání řeči, čímž výrazně ovlivňuje spolehlivost výsledného řešení. Především kvalitní rozpoznání hlasových pokynu od operátora je zcela esenciální a nedostatky v této oblasti mohou způsobit zásadní problémy při použití celého hlasového řešení.

Směřování strategie k pozici lídra

Podporou hlasových technologií společnost Aimtec naplňuje svoji strategii být lídrem v oblasti technologického rozvoje a přinášet zákazníkům vždy to nejlepší. Vocollect svoji pozici jedničky na trhu potvrzuje nejenom téměř milionem uživatelů, ale také celosvětovým pokrytím a unikátním systémem inovací, které vždy přinášejí do hlasových vod zcela nové myšlenky a technologie.

„Jsme nadšeni, že můžeme Aimtec přivítat jako našeho nového partnera v  České republice. Aimtec podpoří pozici Vocollectu jako jedničky na trhu hlasových řešení. Jsme si jisti, že pokud přijde na řadu jakákoliv komplexní implementace, pak se můžeme spolehnout na Aimtec s perfektní dodávkou přesně podle požadavku zákazníka,“ říká Miha Capuder, EMEA Business Development Manager společnosti Vocollect.