Pokračující konsolidace na trhu Auto ID

Robert Bosch plánuje investovat v Česku
2.10.2016
Toyoda Gosei rozšíří výrobu a postaví novou halu
4.10.2016

Současnému trendu konsolidace neunikl ani trh automatické identifikace, kde je v současné době nejhladovější rybou společnost Honeywell. Nadnárodní konglomerát disponuje obrovskými zásobami hotovosti, a tak pro něj nic není problém. Před čtyřmi roky pohltil dvojku na trhu Auto ID, firmu Intermec, a loni přidal výrobce tiskových řešení Datamax O’Neil. Tyto značky tak postupem času zmizí z trhu a přidají se k zaniklým značkám LXE, Metrologic nebo HandHeld, které jsou již dlouho pod vlastnictvím Honeywellu.

V letošním roce však Honeywell začal rozšiřovat své působení i do jiných oblastí. Stal se majitelem německého Movilizeru, který nabízí cloudové služby pro Field Operations a napojení na různé CRM i ERP systémy. Zároveň také zakoupil společnost Intelligrated, která je poskytovatelem řešení pro automatickou manipulaci se zbožím především v distribučních centrech. V nedávné době oznámil také záměr převzít SW poskytovatele řešení pro sklady a retail, společnost JDA. Plánovanou akvizici však zatím zmařila nabídka investičního fondu Blackstone, který chce pomoci JDA s restrukturalizací jejího dluhu téměř 2 miliardami USD.

Hlavní konkurent Honeywellu na poli Auto ID, společnost Zebra, se však rozhodla jít opačným směrem a odprodat část svého portfolia, oblast bezdrátových sítí, společnosti Extreme Networks. Unikátní platforma WING a kontrolérové řešení tak přejde do portfolia dalšího amerického výrobce, který se specializuje na enterprise WiFi řešení. Zebře to umožní lépe se soustředit na její hlavní oblast podnikání, kterou je podpora identifikace, sledování a správy majetku, lidí i transakcí.