Still bude mít v Hamburku nové logistické centrum
2.12.2015
Integrace systémů s MuleSoft Anypoint Platform
3.12.2015

Stáhnout AIMagazine 26

zima/jaro 2015

Opravdu je vše tak nové?

Každá nová myšlenka, nápad a vize vznikly úpravou nebo smícháním jedné či více myšlenek, nápadů a vizí, které tu v nějaké formě byly již někdy dříve. Slovy francouzského prozaika a nositele Nobelovy ceny za literaturu André Gida: „Všechno, co mělo být řečeno, už někdo někdy řekl. Ale protože nikdo neposlouchal, musí se to zopakovat.“ Zkusme se touto optikou podívat na evoluční pojmy, které nás v současném průmyslu obklopují. Ať již je to vládní iniciativa označená jako Průmysl 4.0, Internet věcí nebo rozšířená realita. I k těmto zmíněným výrazům se váže množství otázek, dohadů, předpokladů a myšlenek.

Pokud bychom postupně odkrývali význam a směr těchto aktivit, zjistíme, že vhodnou cestou dávají dohromady střípky vědění, se kterými již v minulosti někdo moudrý přišel. V moderním světle je důležitá jejich symbióza, vzájemná spolupráce a posunutí o další kousek dál. Například rozšířená realita se jako technologie používá již od druhé světové války. V té době se začaly objevovat u bitevních letounů Head-Up displeje. Dnes už nejsou projekční displeje na čelních sklech jen specialitou luxusních dopravních prostředků, ale stávají se jejich zcela běžnou součástí.

Pojďme navázat na minulost a i v roce 2016 posouvat nové trendy tak, aby nepředstavovaly bezpečnostní strašáky našeho průmyslu, ale umožnily inkrementální inovaci stávajícího stavu.